سالگرد رحلت امام خمینی (ره)
سالگرد رحلت امام خمینی (ره)
یادداشت ها

سالگرد رحلت امام خمینی (ره)

منتشر شده در

بزرگ مردی که در مقابل ظلم و ستم ایستادگی کرد و تا پایان عمر خویش از مظلومین، محرومین و مردم ایران حمایت کرد و یک تحول تاریخی ای را در ایران رقم زد. سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، امام خمینی (ره) را به هموطنان خود تسلیت می گوییم. 🇮🇷

امام پدید آورنده یک تحول عظیم تاریخی بود. این تحول تاریخی در سطح کشور، امت اسلامی و جهان بود. تحولی که باعث ایجاد اقتدار و استقلال کشور شد.

در زندگینامه امام فراز و نشیب هایی را شاهد هستیم. شاهد دورانی که با کودکی شروع و به دوران مبارزات سیاسی و در نهایت بنیانگذاری جمهوری اسلامی ایران ختم می شود.

سید روح الله موسوی خمینی در اول مهرماه 1281 هجری شمسی در خمین به دنیا آمد. یکی از افتخارات استان مرکزی این است که بنیان گذار جمهوری اسلامی زاده سرزمین آفتاب است.

حس مردمی بودنی که امام داشت، باعث شد که موج عظیمی از دلهای مردم را به سوی خود جلب کند. شاید کسی فکرش را هم نمیکرد که روزی امام جایگاه ویژه ای فراتر از یک رهبر را در قلب مردم بدست بیاورد.

زمانیکه کسی جرات ایستادگی در برابر ظلم و ستم را نداشت، زمانیکه کسی جرات ایستادگی در برابر قدرتهای بزرگ را نداشت، امام با صدای بلند ایستادگی خود را نشان داد. ایستادگی ای که باعث شد مردم نیز ایمان بیاورند و با او هم صدا شوند.

مردم امام را تنها به عنوان یک رهبر سیاسی و دینی نمیدیدند. حس دلسوزانه و پدرانه امام برای ایران و مردم باعث بوجود آمدن چنین جایگاهی شد و این جایگاه پس از پیروزی انقلاب اسلامی و حتی پس از رحلت ایشان هیچ تغییری نکرد.

امام توانست جایگاه ویژه ای نیز در جامعه بین المللی بدست بیاورد. بطوریکه انقلاب اسلامی باعث شد تا یک بیداری در مردم جهان و یک بیداری اسلامی در بین کشورهای اسلامی ایجاد شود.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، امام تاکید داشت که مردم باید نظام سیاسی خود را انتخاب کنند و مردم باید در قانون و انتخاب قانون گذاران مشارکت داشته باشند.

شرکت در انتخابات با حق رای مساوی یکی از دیدگاه های امام بود و همواره از مردم میخواست که در سرنوشت کشور خود مشارکت داشته باشند. چرا که پایه های یک کشور مردم آن هستند.

در طول 8 سال جنگ های تحمیلی که حاصل آن جان باختن و به شهادت رسیدن بسیاری از هموطنان ایران عزیز ما بود و در حالی که تحت تحریم های شدید بودیم، امام به مردم ایمان داشت و این ایمان باعث شد که به خودکفایی برسیم و دست دشمنان را قطع کنیم.

ایران قدرتمند کنونی حاصل تلاش های مرد بزرگی بود که میگفت: “آمریکا هیچ غلطی نمی تواند کند.” و همینطور هم شد. با وجود تحریم های سخت همچنان جمهوری اسلامی ایران به پشتوانه مردم عزیز در حال حرکت به سوی آینده ای پر از امید و شکوفایی ست. 🇮🇷

سالگرد ارتحال این مرد بزرگ «امام خمینی (ره)» را به تمامی مردم عزیز تسلیت می گوییم.

توسط امیرحسین محمدی

طراح و برنامه نویس وب. متولد دی ماه 74 و دارای مدرک مهندسی تکنولوژی نرم افزار کامپیوتر. علاقهمند به وردپرس و یادگیری مطالب مرتبط با وب.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *