فردوسی، شاعر نامدار پارسی
فردوسی، شاعر نامدار پارسی
عمومی

فردوسی، شاعر نامدار پارسی

منتشر شده در

حکیم ابوالقاسم فردوسی شاعر نامدار و پرآوازه پارسی و سراینده شاهنامه است. 25 اردیبهشت ماه روز بزرگداشت این شاعر بزرگ ایرانی است و چه خوب است ما نیز به پاسداشت از زبان پارسی یاد این مرد بزرگ را گرامی بداریم. ❤ 🇮🇷

به نام خداوند جان و خرد

کزین برتر اندیشه برنگذرد

خداوند نام و خداوند جای

خداوند روزی ده رهنمای

شاهنامه فردوسی

چند وقتی بود به دنبال بهانه ای بودم تا درباره چیزی صحبت کنم و چه چیزی بهتر از این روز بزرگ که بنظر ما باید اونو گرامی بداریم.

شاید بتوان گفت که بخشی از زبان پارسی و ادبیات فرهنگی ما برگرفته حاصل تلاش مردی بزرگ است و کسی جز فردوسی نیست.

طبق تاریخ فردوسی دهقان زاده ای بود که تمام ثروت و حتی وقت خود را به نگاشت اثری بزرگ و ماندگار به نام شاهنامه قرار داد تا جایی که در اواخر عمر خود به فقیری رسید.

شاهنامه را همه به اثری ماندگار، حماسی و داستانی میشناسیم که فردوسی آن را با شور و عشق به ایران سروده است و هر ایرانی با خواندن آن احساس میهن پرستی و افتخار میکند.

شاید جالب باشد که بدانید در داستان های شاهنامه ایرانیان همیشه رقیب خود را به صلح و آشتی دعوت می کردند و هرگز آغازگر جنگ نبوده اند و این چیزی است که ما هم اکنون در ایران خود نیز شاهد هستیم.

ابیات بسیاری هست که شاید حس ایران دوستی رو در ما زنده میکنه و گفتن اون در یک پست جای نمیگیره و باید برای اون پست های بسیار و ساعت ها وقت برای مطالعه آن گذاشت.

ما این روز بزرگ را به یاد حکیم طوس، ابوالقاسم فردوسی گرامی میداریم. زنده و جاویدان باد ایران عزیز.

دریغ‌ست ایران که ویران شود

کنام پلنگان و شیران شود

شاهنامه فردوسی

توسط امیرحسین محمدی

طراح و برنامه نویس وب. متولد دی ماه 74 و دارای مدرک مهندسی تکنولوژی نرم افزار کامپیوتر. علاقهمند به وردپرس و یادگیری مطالب مرتبط با وب.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *