وعده صادق تنبیهی برای متجاوز
وعده صادق تنبیهی برای متجاوز
یادداشت ها

بامداد 27 فروردین – وعده صادق تنبیهی برای متجاوز

منتشر شده در

گذشت دورانی که میزدن و فرار میکردند. وعده صادق پیامی روشن و تنبیهی برای رژیم صهیونیستی، آمریکا و حامیان آنهاست تا این را بدانند که ایران امروز، قدرتمندتر از همیشه به هرگونه تجاوزی به خاک خود پاسخ می دهد. این پاسخ سیلی محکمی بر صورت کسانیست که چشم بد به ایران خواهند داشت. 🇮🇷

مّا خود رژیم خبیث که سر تا پا خبث و شرارت و خطا است، یک خطای دیگری هم بر خطاهای خودش اضافه کرد و آن، حمله‌ی به کنسولگری ایران در سوریه بود. کنسولگری و دستگاه‌های سفارت در هر کشوری که وجود دارد، به منزله‌ی خاک همان کشوری است که سفارت متعلّق به او است؛ وقتی به کنسولگری ما حمله میکنند، مثل اینکه به خاک ما حمله کرده‌اند؛ این عرف دنیا است. رژیم خبیث اشتباه کرد در این قضیّه؛ باید تنبیه بشود و تنبیه خواهد شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای – 22 فروردین 1403

عصر روز دوشنبه 13 فروردین 1403 بود که حمله ای موشکی توسط رژیم جعلی اسرائیل به ساختمان بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق (سوریه) صورت گرفت.

متاسفانه در این حمله تعدادی از مستشاران نظامی‌ ضدتروریسم جمهوری اسلامی ایران که دارای مصونیت دیپلماتیک بودند، به شهادت رسیدند.

این حمله پس از آن صورت گرفت که رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی اقدام به کشتار مردم بی دفاع فلسطین نموده و حالا که شکست خورده تصمیم به گسترش گسترش جنگ در منطقه گرفته است.

جمهوری اسلامی ایران نیز پس از بی اعتنایی هایی که شورای امنیت سازمان ملل و همچنین سازمان ملل متحد به وحشیگری های رژیم صهیونیستی نشان داد تصمیم گرفت خود دست به تنبیه این رژیم جعلی بزند.

نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران نیز در پاسخ به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به سفارت جمهوری اسلامی ایران در چارچوب دفاع مشروع مطابق ماده 51 منشور ملل متحد با عملیات وعده صادق پاسخی محکم و قاطع به دشمن داد.

وعده صادق ابعاد مختلفی را ایجاد کرد و ایجاد خواهد کرد، که میتوان بطور کامل در مورد آن بحث داشت. اما میتوانیم بطور خلاصه در چند مورد به ابعاد آن بپردازیم:

پاسخ مشروع ایران مطابق ماده 51 منشور ملل متحد

    ماده 51 از میثاق سازمان ملل متحد به دولت‌های عضو سازمان ملل اجازه می‌دهد که در صورتی که متعهد به اصول تسلیم نظام اجرایی سازمان ملل باشند، حق دفاع مشروع را دارند. این ماده به کشورها اجازه می‌دهد که در صورتی که مورد حمله‌ی مسلحانه قرار گیرند، با شرایط زیر حق دفاعی را مدعی شوند.

    1. عدالت انسانی: حق دفاع مشروع فقط در صورت حمله‌ی مسلحانه بر کشورها فعال می‌شود.
    2. عمل مستقیم: حق دفاع مشروع باید مستقیما متعلق به کشوری باشد که هدف حمله شده است.
    3. اعلام به شورای امنیت: کشوری که از حق دفاع مشروع می کند، باید فورا این موضوع را به شورای امنیت اعلام کند.
    4. رعایت اصول منشور: کشوری که از حق دفاع مشروع استفاده می‌کند، باید در این اقدامات اصول منشور ملل متحد را رعایت کند.

    پس میتوان گفت در مرحله اول اقدام ایران کاملا موجه است. چرا که سفارتخانه ها اماکن دیپلماتیک دارای مصونیت میباشند و به عنوان خاک آن کشور حساب می شود.

    ماده 51 منشور سازمان ملل متحد
    ماده 51 منشور سازمان ملل متحد

    پاسخی به استانداردهای دوگانه غرب

    بر کسی پوشیده نیست که سازمان ملل متحد و شورای امنیت در قبال کشورها استانداردهای دوگانه دارند. در جنگی که از 7 اکتبر (15 مهر 1402) با عنوان عملیات طوفان الاقصی توسط حماس بر ضد رژیم صهیونیستی در پاسخ به جنایت های این رژیم صورت گرفت تمام مقامات غربی بدون آنکه جنایات رژیم صهونیستی را در طول دهه ها یاد آور شوند بی چون و چرا از این رژیم جعلی حمایت کردند.

    بر کسی پوشیده نیست که در این مدت شاهد هولوکاست واقعی بودیم. یعنی هولوکاست مردم بی دفاع غزه و یک کشتار بی سابقه در قرن و حتی ممکن است در تاریخ نیز باشد.

    غزه با با خاک یکسان شد و محاصره ای شدیدی توسط رژیم صهیونیستی بر آن اعمال گردید. حتی کمک های بشر دوستانه نیز به فلسطین اشغالی نرسید و یا جلوی آن گرفته شد.

    اگر کمکی هم صورت گرفت، چند صد برابر بیشتر به رژیم صهیونیستی شد تا بتواند به نسل کشی در غزه ادامه دهد.

    در این مدت هم هیچکدام از غربی ها اقدامات رژیم صهیونیستی را محکوم نکردند، بلکه از آن نیز بصورت آشکار یا پنهان حمایت کردند.

    این استاندارد دوگانه باعث افزایش تنش در منطقه و در نهایت طوفان الاقصی با وعده صادق منجر به زلزله الاقصی تبدیل شد. و باید پاسخی محکم به جنایات این رژیم جعلی داده می شود.

    استاداردهای دوگانه غرب در مقابله با حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به سرکنسولگیری ایران و عدم محکومیت آن نیز نشان داد که غرب چقدر از لحاظ اخلاق و انسانیت رو به افول رفته است.

    دوران بزن در رو به پایان رسیده

    دورانی بود که می آمدند در ایران، غارت میکردند و میرفتند. دورانی بود که جلوی کشورهای دیگر سرافکنده بودیم و حرفی برای گفتن نداشتیم.

    دورانی بود که با یک اشاره و اخم قدرتهای دیگر هیچکاری نمیتوانستیم کنیم و باید یکجا تماشا میکردیم و میگذاشتیم هرکاری دلشان میخواهند کنند و قدرت انجام هیچ کاری هم نداشتیم.

    حال آن دوران دیگر به پایان رسیده و دیگر دوران بزن در رو به پایان رسیده. امروز اگر یکی بزنن، ده تا نمیخورن بلکه ده تا ده تا میخورند.

    از دوران چشم هرچی شما بگید به دورانی رسیدیم که به پناهگاه هایشان می روند و قایم میشن و میگن تو رو خدا نزن یا اگه زدی آروم باشه.

    به دورانی رسیدیم که گزینه های روی میزشان «ما نبودیم ما رو نزن» رسیدیم.

    درسته این دوران، «دوران گفتمانی قدرتمند، اما با موشک» و بدون ذلت و خاری است.

    ملّت ایران مذاکره‌ی زیر سایه‌ی تهدید را برنمیتابد. چرا تهدید میکنند؟ چرا غلط زیادی میکنند؟ میگوید اگر چنین نشود، چنان نشود، ممکن است ما حمله‌ی نظامی به ایران بکنیم؛ اوّلاً که غلط میکنید؛ ثانیاً من در زمان رئیس‌جمهور قبلی آمریکا – آن‌وقت هم تهدید میکردند – گفتم دوران بزن‌ودررو تمام شده؛ این‌جور نیست که شما بگویید میزنیم و درمیرویم؛ نخیر، پاهایتان گیر خواهد افتاد و ما دنبال میکنیم. این‌جور نیست که ملّت ایران رها کند کسی را که بخواهد به ملّت ایران تعرّضی بکند؛ ما دنبال خواهیم کرد.

    ضرت آیت‌الله خامنه‌ای – 16 اردیبهشت 1396
    تنبیه رژیم خبیث
    تنبیه رژیم خبیث

    موش موشک ها و پهبادهایی که کاغذی و فتوشاپی بودن

    میگفتند ایران هیچ قدرت نظامی ندارد و بلوف میزند تمام این ها الکی است. حالا میبینیم همین موشک های کاغذی و پهبادهایی که فتوشاپ بودن چند کشور قدرتمند را 5 ساعت درگیر کرد تا جلوی آنها را بگیرند.

    وعده صاق نشان داد که گنبد آهنین که هیچ «گنبد هالیوودی» هم توان دفاع در برابر موش موشک ها و پهبادهای کاغذی رو ندارند.

    اینکه کاغذی بود اگه مقوایی ها رو میفرستادیم چی میشد. 🙂

    حالا به خیال خودشون 99 درصد از این کاغذا رو با کلی تجهیزات پیشرفته دفاعی به سختی تمام رهگیری کردن.

    وعده صادق نمایش اقتدار و خط قرمز ایران به جهان

    وعده صادق فارغ از هرگونه مسائل دیگر اقتدار ایران را در مرحله اول به جامعه جهانی نشان داد. ایران امروز اگر بخواهد بزند خودش میزند و پاسخی جدی خواهد داد.

    ایران امروز دیگر ایران ضعیف دیروز نیست.🇮🇷

    بارها و بارها گفته بودیم که هرگونه تجاوز به خاک جمهوری اسلامی ایران را قاطع پاسخ خواهیم داد و عبور از خط قرمز ما بی پاسخ نخواهد ماند.

    علاوه بر اینها ایران با عملیات وعده صادق قدرت بازدارنگی خود را نیز نشان داد و اکنون میبینیم که تمام کشورها حسابی دیگر روی ایران باز کرده اند.

    تغییر معادلات در منطقه

    پاسخ ایران تغییر بزرگی در معادلات منطقه ایجاد کرد و نشان داد بازیگر اصلی ایران است.

    این پاسخ نشان داد که رژیم صهیونیستی هر کار که دلش میخواهد نمیتواند انجام دهد و اگر هم کاری انجام دهد بی پاسخ نخواهد ماند.

    و این برای حامیان آن مانند آمریکا نشان داد که باید جلوی وحشیگری های رژیم صهیونیستی را بگیرد.

    پاسخی سخت تر در پیش رو برای رژیم صهیونیستی

    موضع ایران کاملا شفاف و بدون هیچ حرفی اضافی است «در صورت تکرار شرارت پاسخی سخت تر خواهیم داد» و وعده صادق باید درس عبرتی برای رژیم صهیونیستی و حامیان آن باشد که بداند ایران شوخی ندارد.

    ایران از تهدیدهای تو خالی و هالیوودی غرب نمی ترسد.

    دشمن از رویارویی با ایران ترس دارد و می داند که در جنگ رو در رو هیچ شانسی ندارد اما باید بداند شرارت هایش بی پاسخ نخواهد ماند.

    اگر جنگی باشد «زمین کارزار ما تلاویو است، تهران نه» این را باید دشمن بداند.

    توسط امیرحسین محمدی

    طراح و برنامه نویس وب. متولد دی ماه 74 و دارای مدرک مهندسی تکنولوژی نرم افزار کامپیوتر. علاقهمند به وردپرس و یادگیری مطالب مرتبط با وب.

    دیدگاهی بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *