هشتگ واکسن بزنیم
هشتگ واکسن بزنیم
یادداشت ها

هشتگ واکسن بزنیم

منتشر شده در

موضوع داغ این روزها بحث واکسن زدن یا نزدن هست. امروز میخوام با هشتگ واکسن بزنیم در مورد موضوع واکسن کمی صحبت کنیم. ممکنه بیشتر چیزایی که گفته میشه تکراری باشه اما سلامتی ارزشش بیشتر از هر چیزیه. پس با من همراه باشید 🙂

اول از همه آرزوی سلامتی چه برای خودتون و چه عزیزانتون دارم و امیدوارم که هرجا هستید حالتون خوب باشه.

سلامتی بزرگترین نعمتیه که در اختیار ما قرار داده شده و خوب این زمانی بیشتر برامون معنا پیدا میکنه که خدایی نکرده به یه بیماری مبتلا بشیم و اون موقعست که قدر سلامتی خودمون رو بیشتر میدونیم.

همیشه گفتن و میگن پیشگیری بهتر از درمان است و خوب با رعایت کردن میشه از ابتلا به بیماری خصوصا ویروس کرونا جلوگیری کرد.

همه میدونیم که اگه در همون اوایل مردم توصیه های بهداشتی رو رعایت میکردن شاید الان نیازی به واکسن هم نبود! اما چه فایده که گوش شنوا نیست و این یه واقعیته تلخه.

اجبار کردن هم تاثیر مثبتی روی جامعه نداره. شما خودتون در کشورهای توسعه یافته ای مثل امریکا اگه مشاهده کنید متوجه میشید خیلی از مردم اونجا که مثلا فرهیخته و جهان و اولی هستن اصلا رعایت نمیکنند و حتی در بیشتر مواقع اگه توصیه ای از مسئولان بشه بهشون توهین میکنن ویا اصلا گوش شنوا ندارن.

خوب خدا رو شکر که تو ایران به کسانی که توصیه میکنن توهین نمیکنن 😀 حداقل این نشون ما ما یه درجه از اونا بهتریم ولی کافی نیست.

یه سری از موارد تکراری که شاید شنیده باشید:

  • رعایت فاصله 1 الی 1.5 متری
  • زدن ماسک
  • خودداری از هرگونه تماس دست ها به صورت
  • خودداری از هرگونه تماس دست ها با دیگر افراد ویا روبوسی کردن 😀
  • شستشوی مداوم دست ها
  • ضد عفونی کردن
  • عدم حضور در مکان های شلوغ
  • و رعایت توصیه های بهداشتی که من ننوشتم و الان یادم نیست 😀

و سایر جوایز ارزنده دیگه که احتمالا در این مورد شنیده اید.

اوایل که تازه امریکا اولین واکسنو تولید کرد متاسفانه مشکلاتی در واکسن وجود داشت که مخفی کردن و بعدا معلوم شد واکسن امریکایی یعنی چی.

خدا رو شکر که رهبر ایران با توصیه هوشمندانه از ورود واکسن خارجی از امریکا و یه سری دیگه جلوگیری کرد.

البته که امریکایی ها هم بیکار ننشستند و واکسن تستی خودشون رو به همه اهدا میکردن. خدا میدونه کدوم بیچاره هایی اون واکسن امریکایی رو زدن 😀

توی یه مدت اول شاهد این بودیم میگفتن واکسن بگیرید آی واکسن بگیرید. کاش حداقل به اونایی که به واکسن امریکایی اعتماد دارن واکسن امریکایی تزریق کنند ببینیم چی سرشون میاد 😀

به هرحال متاسفانه بخاطر تحریم ها حتی اون واکسنم برامون تحریم کردن و بهمون ندادن 😐

خدا رو شکر به همت متخصصان و تلاش داخلی واکسن ایرانی باعث شد که این تحریم شکسته بشه. هرچند که واکسن امریکایی بعد از ساخته شدن واکسن ایرانی تحریمش رو برطرف کرد اما این به ما نشون داد که زمانی تحریم چیزی برداشته میشه که در اون خودکفا بشیم.

از اینا که بگذریم حالا که بالاخره نتیجه واکسن ایرانی مثبت و تایید شده هست میگن واکسن نزنید! منم نمیدونم دردشون چیه.

با زدن هشتگ واکسن نزنید سعی میکنن بگن اگه بزنید عوارض داره و خیلی شایعه های دیگه.

با نزدن واکسن فقط و فقط سلامتی خودتون و عزیزانتون به خطر می افته. البته که تاثیر کلی هم داره و در صورت ناقل اونو به دیگران نیز منتقل خواهید کرد.

من خودم از کسانی هستم که واکسن زدم و در کل تو خونواده ما اعتقاد شدید به زدن واکسن وجود داره. و چه خوب اگه واکسن ایرانی بزنیم 🙂

دوستان همچنان تاکید دارم که کرونا شوخی نداره و با سلامتی خودتون بخاطر فقط چند شایعه بازی نکنید در صورتی که واکسن نزدید همین الان به مراکز واکسیناسیون برید و واکسن خودتون رو دریافت کنید.

من بنظرم اینایی که واکسن نمیزنن ریشه مشکلشون ترس از آمپول باید باشه 😀 خداوکیلی منم میترسم ولی با این حال با قدرت رفتم زدم با اینکه یکم جای واکسن درد داشت بعد از تزریق ولی مثه یه مرد سرمو بالا گرفتم 😀

دوستان و همراهای عزیز سایت اگه واکسن نزدید برید و بزنید، اگر هم واکسن زدید حتما اطرافیان و بقیه رو تشویق به زدن واکسن کنید تا انشالله مسئله کرونا حل بشه و همه چی به روال عادی خودش برگرده.

یادتون نره هشتگ واکسن بزنیم. #واکسن_بزنیم

عزیزان تا درودی دیگر بدرد و شب پاییزی خوبی براتون آرزومندم 🙂 🍁🍁

توسط امیرحسین محمدی

طراح و برنامه نویس وب. متولد دی ماه 74 و دارای مدرک مهندسی تکنولوژی نرم افزار کامپیوتر. علاقهمند به وردپرس و یادگیری مطالب مرتبط با وب.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *