سال نو میلادی 2024 مبارک
سال نو میلادی 2024 مبارک
یادداشت ها

سال نو میلادی 2024 مبارک

منتشر شده در

سال نو میلادی 2024 بر همه ی هموطنان مسیحی و غیر مسیحی مبارک باشه. امسال به میلادی با همه دغدغه های خودش به پایان رسید. امیدوارم سال خوب و خوشی رو در کنار خانواده هاتون داشته باشید. تصمیم گرفتم به مناسبت این روز چند خطی بنویسیم. 😉

همونطور که میدونید سال جدیدی به میلادی از امروز آغاز شده. این روز یک رویداد بزرگ در کل دنیاست که در بسیاری از کشورها اون رو در کنار کریسمس جشن میگیرن.

حالا مدتی میشه از همه گیری ویروس کرونا میگذره اما سویه های این بیماری متاسفانه همچنان با شروع سرما و زمستان همچنان در حال پیشروی است. ممکنه عزیزانی رو به خاطر ویروس کرونا یا سویه های مرتبط با اون از دست داده باشیم که سال پیش همین موقع در کنارمون بودن و این روز رو جشن میگرفتن و حالا جای اونها خالیه.

با اینکه خیلی سخته اما بهتره با رعایت دستورالعمل های بهداشتی سعی کنیم این روز رو جشن بگیریم تا خدای نکرده عزیزانمون در دورهمی ها مبتلا به ویروس کرونا نشن، این کار هم برای سلامتی خودمون و هم برای اونهاست.

حالا اگه از کرونا بگذریم امسال چه خبر بوده؟ چیکارا کردید؟ برنامه هاتون برای سال جدید میلادی چیه؟ اهداف خاصی دارید؟ شایدم تازه میخواید فکر کنید که چیکار کنید.

ما که توی شب چله و عید نوروزمون دور هم جمع میشیم و کنار همدیگه تعریف میکنیم و کلی خوشحالی میکنیم. تازه کلی هم چیزای خوشمزه میخوریم. 😁

نهایت کادو هم برای آقایون یه جورابه و برای خانم ها رو هم نگم براتون که توقعشون چیاست. 😁

البته خدا رو شکر ما که لاکچری نیستیم و بصورت ساده زندگی رو میگذرونیم، شماهایی که لاکچری هستید بیاید بگید چیکارا میکنید تو سال جدید؟

توی اینترنت کلی سرچ کردم ببینم امسال چه خبر بوده ولی دیدیم چیز زیادی دستگیرم نشد که بگم تو این سال میلادی چه خبره ولی اتفاقات خوب زیادی هم افتاده، چه در حوزه فناوری و تکنولوژی، چه در حوزه های دیگه.

از سال 2022

سال نو میلادی 2022 مبارک
سال نو میلادی 2022 مبارک

بزارید اول دستاوردهای سال 2022 رو بررسی کنیم: بالاخره تلسکوپ فضایی جیمزوب به فضا پرتاب شد و ما هم نشستیم ببینیم این تلسکوپ پیشرفته و نسل جدید قراره چه چیزایی رو به ما نشون بده.

من که همچنان منتظرم ببینم آدم فضایی پیدا میشه یا نه. البته ببینیم اونا تو چه دوره زمانی هستند. دنبال گوزن و خرگوش با تیر و کمانن یا شاید قبل تر تو غار زندگی میکنند و یا شاید هم مثله ما پیشرفته یا از ما پیشرفته ترند. 😁

خوب ایشالا که خیر باشه و خبرای خیلی خوبی رو از جیمزوب بشنویم.

البته سال 2021 بیست و یکمین سال هزاره سوم و سده بیست و یکم و دومین سال از دهه 2020 میلادی به گفته ویکی پدیاست. سازمان ملل هم سال 2021 رو به عنوان سال بین المللی صلح و اعتماد، سال بین المللی اقتصاد خلاق برای توسعه پایدار، سال بین المللی میوه و سبزیجات و سال بین المللی برای از بین بردن کودک کار معرفی کرده.

هرچند که هیچ کدوم از این موارد اتفاق نیوفتاد.

هیچ صلحی و اعتمادی ما که ندیدیم، سال پیش این روزها بود که سردار بزرگ ما را تروریست جهانی، به شهادت رساند. از اعتماد هم نگیم که دیدیم و اثبات کردیم به دنیا که آمریکا دروغگویی بیش نیست، تا جایی که حتی سران کشورهای ابر قدرت هم به این نتیجه رسیدند.

اعتماد به واکسن آمریکایی هم دیگه نگیم براتون.

از لحاظ اقتصادی هم وضع ما در ایران تغییری نکرد و گرانی ها به ارزانی ها تبدیل نشد و فقط دیدیم خط فقر بیشتر و بیشتر بالا رفت.

اونقدر حال اقتصاد خوب نبود که میوه شب چله و حتی عید هم شاید برای بعضی ها فقط آرزو شود! به قول مدیری فقط باید کانال تلویزیون رو عوض کرد تا بچه ها چیزایی رو نبینند که بخواهند.

از کودک کار هم بزارید چیزی نگیم!


به سال 2024

هوش مصنوعی
هوش مصنوعی

حالا بزارید به سال 2023 برویم و رویدادهای اون رو بگیم. برخلاف سال پیش خبر زیادی نبود، فقط در حوزه های تکنولوژی پیشرفت هایی داشتیم و این سال به عنوان هوش مصنوعی معرفی شد.

از هک تپسی و اسنپ هم براتون نگیم که اطلاعات کلی کاربر به سرقت رفت! حالا از فردا باید منتظر پیامک ها و تماس های تبلیغاتی باشیم. 😂

از لحاظ اجتماعی هم در ایران بر خلاف سال پیش، همه چی سوت و کور بود و آرامش در جامعه حکم فرما بود. وقتی ریشه فتنه زده میشه، مشکلات مردم بهتر دیده و رسیدگی میشه و امیدواریم ادامه دار باشه.

از لحاظ سیاسی هم طوفانی در جهان به پا شد و آن هم طوفان الاقصی بود. آن هم در خانه ای که سست تر از خانه عنکبوت بود. دنیا در حال تغییر است و چهره شیطان کوچک و بزرگ برای مردم دنیا بهتر و بیشتر واضح تر می شود. به امید روزی که آزادی به سرزمین فلسطین بازگردد.

بیشتر از این چیزی نگیم که ممکنه از فردا داخل گونی پیدا کنند ما رو. 😃 خوب به هرحال امیدواریم که سال جدید میلادی، یک سال خوبی برای همه ما چه در ایران و چه در خارج از کشور باشه.

بازم سال نو میلادی 2024 مبارک 🌹

زمستونی پر از گرما و شادی براتون آرزومندم 🙂

توسط امیرحسین محمدی

طراح و برنامه نویس وب. متولد دی ماه 74 و دارای مدرک مهندسی تکنولوژی نرم افزار کامپیوتر. علاقهمند به وردپرس و یادگیری مطالب مرتبط با وب.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *