6 ساعت قطعی اینترنت
6 ساعت قطعی اینترنت
یادداشت ها

6 ساعت قطعی اینترنت

منتشر شده در

قطعی اینترنت یا …؟ چند روز پیش بود که شاهد یه قطعی عجیب فنی و همزمان در سه سرویس فیسبوک، اینستاگرام و واتساپ بودیم. خیلیا وقتی بهش فکر میکنن احساس میکنن با یه کابوس مواجه میشن! چند دقیقه ای رو باهم باشیم تا در این مورد صحبت کنیم.

میدونیم که قطعی اینترنت هممون رو به دوره انسانای اولیه بر میگردونه 😀 و خوب وقتی فکرشم میکنیم یه ترسی رو تو خودمون احساس میکنیم. البته کسایی بیشتر احساس ترس میکنن که کسب و کارشون وابسته به اینترنت باشه.

البته که الان تقریبا اکثر کسب و کارها اینترنتی شده و هممون وابسته به اینترنت هستیم اما قرار نیست درباره خوده قطعی اینترنت صحبت کنیم. میخوایم درباره قطعی شبکه های اجتماعی بگیم.

وقتی که سه سرویس فیسبوک، اینستاگرام و واتساپ قطع شد، کسب و کارهایی در این بین با توجه به اینکه وابسته به این شبکه های اجتماعی بودن ضرر کردن و خوب خوده مالک فیسبوک که دو سرویس دیگه زیرمجموعه اون هست هم ضرر خودش رو کرد.

یه سری ها خوشحال شدن و گفتن سرویس اجنبی از کار افتاد چه خوب شد! 😀 بهتر که از شبکه های داخلی استفاده کنیم.

یه سری دیگه به نوبه خودشون شروع به ساختن داستان کردن، گفتند هک شدن رفتن پی کارشون هاهاهاهاها 😀 بقیه داستانا رو نگم دیگه

خیلی از کاربرای این شبکه ها ریختن تو پلتفرمای دیگه (یعنی با هجوم مغول قابل مقایسه نیست و نبود) و خوب کندی پلتفرما دیگه رو هم شاهد بودیم.

تو توییتر هم کاربرا هشتگ میزدن آی فیسبوک نابود شد، آی اینستا پودر شد و آی واتساپ دود شد.

توییتر و خیلی از کسب و کارهای بزرگ مشغول تخمه شکستن و تیکه انداختن به فیسبوک. البته که اکانت های توییتری اینستاگرام و واتساپ کم نمیاوردن و اونا هم میگفتن ریلکس باشید همه چی تحت کنترله 😀

همین قطعی چند ساعته کلی پول مول از مارک زاکربرگ کم کرد و زاکربرگ رو همبرگرد کرد. یه مدته ازش خبری نیست نگرانشم 😐

حالا گوگلی های اینستا تو این 6 ساعت چیکار میکردن نمیدونم والا. امیدوارم حالشون خوب باشه چون این چند ساعت خیلی سخت بهشون گذشته.

داشتم براتون میگفتم که این چند ساعت گذشت اما کسی حرفی دیگه نزد! خدایی اگه یه پلتفرم ایرانی بخاطر مشکل فنی قطع یا کند بشه تا یه سال میگن: دیدی دیدی دیدی دیدی 10 دقیقه قطع شد! دیدی سرعتش کم شد! 😀

اینکه پلتفرمای داخلی هم بهشون خیلی رسیدگی میشن رو ناامید نکنید. خدایی اونا هم زحمت میکشن. اصلا کیفیت و سرعتشون قابل مقایسه به پلتفرمای خارجی نیست. باور کنید راست میگم!

راستی داشت یادم میرفت که یه سری ها میگفتن اینترنت رو قطع کردن و من داشتم فکر میکردم اگه نت قطعه پس چجور طرف با اون VPN وصل شده و اومده توییتر داره هشتگ ناله و زاری میزاره 😐

به هرحال این 6 ساعت قطعی رو فیسبوک مثل ماست مالید رو نون و گذشت و ما موندیم و شما و این قطعی اینترنت نبود. حالا فکر کنید که الان دارید این متن رو میخونید و اینترنتتون قطع میشه و مطمئنم شما واکنش کاملا ریلکسی رو خواهید داشت.

نگران نباش نیازی نیست بری سراغ مودم و ببینی اینترنتت وصله یا نه مطمئن باش وصله!

خدا شاهده وقتی اینترنت خونه ما قطع میشه با سلام و صلوات زنگ میزنیم به شرکت مخابرات و ازشون میخوایم که بگن چرا اینترنت قطعه و اونا هم در جواب میگن چون که قطعه و ما از این پاسخ رضایت بخش خوشحال میشیم و میگیم دست شما درد نکنه و تلفن رو قطع میکنیم و با به مودممون نگاه میکنیم تا بالاخره اینترنت وصل بشه!

الان میبینی فردا میان کامنت میزارن میگن چرا بد گفتی از این سه تا سرویس و همش از قطعی اینترنت گفتی.

خدایی جوک نگفتم بخندیم اما خواستم تصور لحظه ای برای قطعی اینترنت رو داشته باشید! مطمئن باشید اگه این سه تا رو قطع کنند یه پلتفرم جدید رو پیدا میکنیم.

جستجوی پلتفرمهای جدید نزد ایرانیان است و بس.

خوب خسته شدم، خودم نفهمیدم چی نوشتم در کل همون چیزی که گرفتید کافیه.

توسط امیرحسین محمدی

طراح و برنامه نویس وب. متولد دی ماه 74 و دارای مدرک مهندسی تکنولوژی نرم افزار کامپیوتر. علاقهمند به وردپرس و یادگیری مطالب مرتبط با وب.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *