Alexa خود را بازنشسته می کند
Alexa خود را بازنشسته می کند
اخبار

Alexa خود را بازنشسته می کند

منتشر شده در

چند روز پیش خبری شاید تکان دهنده برای کسانی که به رتبه و SEO سایت خود اهمیت می دادند اتفاق افتاد و آن بازنشستگی سرویس محبوب رتبه بندی سایت ها یعنی Alexa بود. لازم است بدانید که Alexa یکی از شرکت های تابعه شرکت Amazon میباشد. در ادامه با من همراه باشید. 😉

Alexa در این بیانیه آورده که:

بیست و پنج سال پیش، سایت الکسا را ​​تأسیس کردیم. پس از دو دهه کمک به شما برای یافتن و دسترسی به بهترین منابع دیجیتالی، تصمیم دشواری گرفتیم که Alexa.com را در 1 می 2022 بازنشسته کنیم. از اینکه ما را در طول 25 سال، به منبعی برای تحقیق محتواهای دیجیتالی و بسیاری از خدمات دیگر انتخاب کرده‌اید از شما متشکریم و به آن افتخار می‌کنیم.

Alexa – ترجمه از دیجی کالا مگ

Alexa علاوه بر رتبه بندی سایت ها ابزارهای کاملی از SEO را نیز در اختیار کاربران با پرداخت هزینه قرار می داد.

وب‌سایت الکسا در سال 1996 توسط دو کارآفرین وب، به نام‌های بروستر کیل و بروس گلیت تأسیس شد.

در سال 1999 الکسا با ارزش 250 میلیون دلار آمریکا توسط آمازون خریداری شد. آمازون، الکسا را برخلاف آنچه که در ابتدا بود به موتور جستجو هوشمند تبدیل کرد.

در اوایل سال 2002 ، الکسا به همکاری با گوگل روی آورد و در ژانویه 2003 نیز با شرکت Open Directory Project قرارداد همکاری بست. در مه 2006، آمازون نتایج جستجو در الکسا را از طریق گوگل به نمایش گذاشت. در دسامبر 2006، بخش جستجوی عکس الکسا راه‌اندازی شد.

در 27 نوامبر 2008، الکسا اعلام کرد با توجه به اینکه موتور جستجوی این سایت مناسب نبوده‌است، سرویس را قطع خواهد کرد؛ که این اتفاق در 29 ژانویه 2009 رخ داد و از این پس تیم شرکت به‌طور تخصصی به رتبه‌بندی سایت‌ها اقدام کرده‌است.


آنچه در این مطلب می‌خوانید:

همه میدونیم که SEO از جمله موارد کلیدی برای یک سایت میباشد و هرچه سایتتون از لحاظ SEO برتری داشته باشه بنابراین جایگاه شما در موتورهای جستجو نیز تاثیر خواهد داشت.

حال بذارید بگیم که:

SEO چیست؟

بطور خلاصه مفهوم SEO به معنی Search Engine Optimization یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو است. یکی از موارد کلیدی هر سایت نیز همانطور که گفته شد، همین مسئله است.

با انجام بهینه سازی ها برای سایت خود می توانید جایگاه خودتون در بین سایت های رقیب بهتر نمایید.


حالا که با خلاصه مفهوم SEO آشنا شدید لازم است بدانیم که:

رتبه سایت چیست؟

یک سایت دارای معیارهای زیادی برای داشتن رتبه، خصوصا رتبه خوب است. از جمله می توان به:

  • میزان بازدید روزانه و ماهانه
  • میزان ورودی از جستجوگرها
  • میزان کیفیت مطالب
  • میزان حضور در شبکه های اجتماعی
  • و …

اشاره داشت که این فقط برخی از موارد است. البته اگر بخواهیم بگوییم بیشترین تاثیر در رتبه را همان میزان بازدید روزانه و ماهانه دارد.

تجزیه و تحلیل رتبه سایت
تجزیه و تحلیل رتبه سایت

و اما حالا سوال مهم:

Alexa چیست؟

Alexa سرویسی است که در دو مورد بالا بسیار به کاربران کمک می کرد و حالا با بازنشسته شدن ویا شاید بهتر است بگوییم با خاموش شدن این سرویس توسط شرکت Amazon چه بسا میتواند تاثیری بر خود شرکت مادر هم داشته باشد.

هنوز تاکنون اطلاع دقیقی در مورد علت اینکار وجود ندارد.


در آینده سایت های جایگزین را بهتون معرفی خواهم کرد پس حتما همگام با من باشید.

منابع:

Alexa Support

دیجی کالا مگ

ویکی پدیا فارسی

توسط امیرحسین محمدی

طراح و برنامه نویس وب. متولد دی ماه 74 و دارای مدرک مهندسی تکنولوژی نرم افزار کامپیوتر. علاقهمند به وردپرس و یادگیری مطالب مرتبط با وب.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *